Post Daniela z dr Dąbrowską

398535-PCOFKY-936

Już od dawna planuję ten wpis, ale ciężko mi się tym podzielić.

Każdego roku od 6 lat przechodzę na 2 tygodniowy Post Daniela w czasie Postu Wielkanocnego, pomijając czas ciąży.

Moja przygoda z Postem zaczęła się od tego, że mój teść dał mi książkę

i opowiedział o tym jak był w jednym z ośrodków Pani dr Dąbrowskiej.

Lubię pokonywać własne granice i postanowiłam spróbować.

Po co to robię, jaką mam motywację?

Podczas postu osiągam równowagę zarówno psychiczną jak i fizyczną, wsłuchuję się w swoje ciało

i staram się wynieść z postu same pozytywy. Główny jest taki,

że po poście udaje mi się wskoczyć na właściwe tory żywieniowe i rozsmakowuje się w potrawach,

które do tej pory traktowałam po macoszemu, mimo, że na co dzień jem zdrowo.

Bardzo chciałabym wrócić do nie jedzenia mięsa co miało miejsce na 3 lata przed ciążą,

niestety w ciąży każdego dnia marzyłam o schabowym…..:D

Jak zacząć taki post?

Wszystko jest w naszej głowie.

Najlepiej na tydzień przed zacząć po woli rezygnować z kawy, smażonego, zastępując to gotowanym plus duże ilości warzyw.

Można przygotować jakieś dania typowo postne i je zamrozić. Polecam zrobić zakwas buraczany, który świetnie odżywia na Poście.

Każdego poranka wypijam ciepłą wodę z sokiem z połowy cytryny.

Na śniadanie najczęściej jem buraczki na ciepło z filiżanką zakwasu z buraków.

II śniadanie to owoce jabłko, grejpfrut lub sałatka szpinak, grejpfrut, jabłko, marchew wszystko polane sokiem z grejpfruta.

Obiad: kapusta na ciepło, leczo, pomidorówka z makaronem z cukinii, ogórkowa, buraczki.

Kolacja: grejpfrut, wszelkiego rodzaju soki ze szpinaku, grejpfruta i jabłka, sok pomidorowy, dynia z jabłkiem na ciepło zwana przeze mnie kisielem, warzywa z piekarnika: pietruszka, seler, marchewki, papryka, dynia, cebul i czosnek wszystko w wcześniej należy wymieszać w 1/5 szklanki wody z ulubionymi przyprawami.

W ciągu dnia pije kawę z cykorii, wodę, ziołowe herbaty, podjadam marchewki i jabłka.

Ratują mi życie chipsy jabłkowe 100%, które zabijają czarne myśli o mojej słabości –  słodyczach.

Jakie są pozytywne aspekty postu ?

Poprawa jakości skóry

Znikający cellulit

Dużo energii nawet o 6 rano, kiedy to mój syn już jest gotowy do zabawy

Spora utrata wagi pod warunkiem, że macie nadwagę

Negatywy postu

Ogólne wychłodzenie organizmu (pomaga  ciepła woda z imbirem lub ciepłe kąpiele.

Często na poście przechodzimy przeróżnego rodzaju bóle, biegunki, wypryski itp.

Nie martwcie się tym to toksyny, które muszą znaleźć swoje ujście.

U mnie najgorsze były pierwsze 3 lata postu. Podczas kiedy jeszcze paliłam papierosy i piłam bardzo dużo kawy.

Ból głowy towarzyszył mi przez pierwsze 4 dni i był okropny, ale najważniejsze to się nie poddawać z każdym dniem jest lepiej.

Równie ciężkie jak nie cięższe jest wychodzenie z postu

Do tego też trzeba się przygotować, żeby nie rzucić się od razu na wszystko,

bo może się to skończyć strasznym bólem brzucha (tabela jak wychodzić).

Bardzo ważną rzeczą jest przypomnienie, które należy robić raz w tygodniu 1 dzień.

Wtedy nasz organizm będzie łatwiej wracał do dobrych nawyków.

Dla tych z was, którzy Post będą robili po raz pierwszy mam radę nie zaczynajcie od poniedziałku,

bo możecie się łatwo zniechęcić. Łatwiej będzie przetrwać weekend w swoim środowisku i ciepłym łóżeczku, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Dbajcie o siebie w czasie postu, słuchając swojego organizmu.

Ważne

Ponieważ moja wiedza jest oparta tylko na książce Dr Dąbrowskiej i moich własnych odczuciach

polecam zagłębienie się w temat, ponieważ są przeciwwskazania do stosowania Postu.

Na youtubie są bardzo fajne audycje radiowe z dr Dąbrowską w których opowiada o poście.

Są również wykłady doktor, bez których moim zdaniem nie ma co zaczynać.

Ponieważ internet jest pełen przeróżnych nie prawdziwych informacji dotyczących Postu najlepiej udać się do źródła,

koniecznie przeczytajcie książkę.

                                                         Powodzenia